50 bin TL’lik ön ödeme mağduru! İnternetten elektrikli otomobil siparişi verdi: Vazgeçince parasını alamadı!

İzmirli Vatandaşın Elektrikli Otomobil Siparişi İle Yaşadığı Mağduriyet

İzmir’de kendi işletmesi bulunan Fatih Karadeniz, geçtiğimiz yıl nisan ayında internet üzerinden elektrikli otomobil satın almak için bir sipariş oluşturdu. Karadeniz, 22 Nisan’da 50 bin liralık ön ödeme miktarını yatırdı ancak 11 Haziran 2024 tarihinde ödemeyi tamamlayamadığından sözleşmeyi feshetmek istedi. Ancak ön ödemeyi geri alamadı. Bunun üzerine Karadeniz, İzmir Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu ve heyet, Karadeniz’in talebini haklı bularak ücretin iadesine karar verdi.

‘Aracımı Satamayınca Siparişi İptal Etmek İstediğimde Problemler Yaşadım’

Fatih Karadeniz, kararı memnuniyetle karşıladığını belirterek, “Bir araç almayı planlıyordum. Almak istediğim aracın uygun fiyatlı bir modeli internet sitesinde satışa sunulmuştu. Siparişi verdim ve 50 bin lira ön ödeme yaptım. Ancak araç teslim edilmeden önce ödememi tamamlamam gerekiyordu. Bu süreçte mevcut aracımı satışa çıkardım, ancak ödeme yapamadım. Siparişi iptal etmek istediğimde ön ödemenin iade edilemeyeceğini öğrendim. Bunun üzerine Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum” şeklinde konuştu.

‘Sipariş Formuna Bağlı Kesintiler Yasal Değil’

İzmir Tüketici Hakem Heyeti Üyesi Avukat Salih Emrah Ertan, internetten elektrikli araç siparişlerinde artış yaşandığını belirtti. Ertan’a göre, bu süreçte bazı firmalar tüketiciden aldıkları peşinatı iade etmeyebiliyor. Bu durumda tüketici hakem heyetlerine başvurularak iade talep edilebiliyor. Yeni yönetmeliklere göre, tüketicinin 14 gün içinde cayma hakkı bulunuyor ve bu süre içinde herhangi bir cezai şart uygulanamıyor.

Yönetmelikler Tüketiciyi Koruyor

Avukat Ertan, ayrıca ticaret yönetmeliklerinin tüketicilere koruma sağladığını belirtti. Tüketiciler, sipariş formunu doldururken dikkatli olmalı ve firmaların sunduğu koşulları iyice incelemelidir. Ertan, tüketicilerin 14 günlük cayma süresinin önemine vurgu yaparak, bu süre içinde araçta herhangi bir sorun çıkması durumunda haklarını savunabileceklerini ifade etti.

Karar Süreci ve Tüketici Hakları

Ertan, vatandaşların tüketici hakem heyetlerine Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) ve e-Devlet üzerinden başvuru yapabileceğini açıkladı. Dosya oluşturarak başvuru yapmak isteyen tüketicilerin sipariş formu, satış sözleşmesi, fatura gibi belgeleri ibraz etmeleri gerektiğini belirtti. Hakem heyetlerinin 3 ila 8 ay arasında karar verdiklerini ve tüketicilerin haklarını gözettiklerini söyledi.

Related Posts

BIST100 endeksi tarihi zirveye ulaştı

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, önceki kapanışa göre 179,17 puan artışla günü 11.313,90 seviyesinden tamamladı. Toplam işlem hacmi 145,3 milyar lira olarak gerçekleşti. Yıl başından bu yana yaklaşık yüzde 15 değer kazanan endeks, 13 ay sonra …

Tüm müşterileri bir anda ortada kalmıştı: İflas eden Türk teknoloji devi hakkında yeni gelişme

Bir zamanlar Türkiye’nin 50’den fazla ilinde 200’e yakın mağazasıyla teknoloji ürünleri satan Bimeks, mali sıkıntılar nedeniyle önce mağazalarını kapatmış, ardından çalışanlarını işten çıkarmıştı. 2021’de iflas eden Bimeks hakkında şimdi yeni bir gelişme yaşandı.

Bankalarda işlem yapılmayan 732,1 milyon TL TMSF’ye aktarıldı

Bankalarda işlem yapılmayan 732,1 milyon TL TMSF’ye aktarıldı

Borsada tarihi zirve

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, 11.268,72 puanı görerek seans içi tarihi rekorunu kırdı. Önceki rekor 11.252,11 puan ile 18 Temumz 2024’te görülmüştü.

Yangın mağdurlarına bir nebze iyi haber: Ücret ödemeyecekler!

İzmir Büyükşehir Belediyesi haziran ve temmuz aylarında kent genelinde meydana gelen orman yangınlarında konutu, iş yeri, tarım alanı ve hayvanları zarar gören yurttaşlara desteğini sürdürüyor. Afet sonrası yaşanan ekonomik zorlukların hafifletilmesi …

Dolar ve Euro haftaya nasıl başladı?

Dolar ve Euro haftaya nasıl başladı?